Tuesday, August 27, 2013

aku ke yang salah?

taktau la nak kate ape.. kita tahu la bila kerja kita taksiap..
kita tahu. tapi apa boleh buat kalau kita tak mampu nak siapkan disebabkan kekangan-kekangan daripada luaran? aku juga ada masa 24jam je. sama dngan orang lain. yang tak samanya workload. aku bukan nak merungut bila di beri kerja. tapi arahan dan maklmat tu biarlah jelas. berapa kali nak cakap?
sekarang ni aku ke sape yang bodoh sampai tak tau nak buat kerja?
tolong la faham.
aku ni final sem. banyak lagi bnda nak kena buat.
esaimen kaw-kaw punye requirement.
projek-projek bukan semua dah settle.
komitmen dgn kerja lain. aku hidup dalam masyarakat. orang sekeliling hatinya kena jaga juga.
bukan nya komitmen aku pada tu je satu.
banyak lagi. kalau ikut hati aku lama dah aku tggal.
lama.
tapi bila diingatkan tak lama je lagi aku tahan..
entah berapa kali aku nak cakap, kau nak tabun kerja pun tambun la.. tapi make sure kau tu yg jangan bercelaru. kalau kata A keputusannya biarlah A sampai habes. ni tak kejap A kejap B kejap C.. pastu kau nak expect aku nak siapkan kerja cepat sedangkan kerja aku bergantung pada keputusan kau.
kang tak pasal-pasal aku pulak buat keputusan bai pihak kau.

ntah la.. kadang-kadang aku macam fikir, aku ke yang bodoh sangat?
end up mmg macam tu la..
nampak aku laa yang tak reti buat kerja.
nampak aku yang benging tak reti nak pegi meeting.
nampak aku la bengap setakat nak forward msg pon bebal.

masalahnya yan org lain tak tahu masalah fon aku. fon pon reti jugak penat. asyik dok tekan2 hang juga. takkan la 24 jam setiap minit saat aku nak pegang fon?
mmg la aku keje utk kau je.

last minit last minit ! tension tahu?

bangang laaa.

satu bnda yang semua orang tak tahu. aku ni antibodi bukannya kuat sangta. peah otak ni yang aku fail. sakit. penat. macam2 penyakit. orang bukan tahu. nampak hepi laa nampak hidup macam seronok. yang dalam  kepala hotak aku ni ada kau tahu ape yg aku fikir? tekanan aku ada orang tahu?
takde.

sekarang ni mmg macam tu.. i'm going to be very selfish.
lantak la kalo orang percaya ke tak percaya ke aku sakit ke ape
aku tak larat macam nak mampus ke ape
kau tak rasa apa yang aku rasa.
kau tak berada di tempat aku
jadi kau tak layak nak judge aku.
aku tahu handel hidup aku
msaalah aku ak yang tanggung bukan kau
jadi semua method penyelesaian tu pada tangan aku..
aku dah tak larat nak jaga hati orang
aku dah penat
sekarang masa untuk jaga hati aku

so do I care?

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...