Thursday, June 27, 2013

sakit lagi sakit lagi

okay. aku bagitau rancangan sebenar. rancang balik rumah ni sebenarnya nak hilang kan batuk yang dah lama tak hilang since setahu dan seingat aku, ada satu ubat kat rumah yang mana tak payah makan (tu yang aku suka tu sbnrnya, tak payah makan ubat) sapu je. pastu batuk bole hilang. so, dah alang-alang pulak aku pon dah lama tak balik jenguk rumah so, ape lagii kan.. redahh je la balik.

sekali tuptup hari selasa,malam, yang mana a day before aku depart (depart uolss) tu tetibe rasa sakit perut. okay. flashback siket la kan. malam sebelum tu dah rasa sakit macam gastrik. so aku telan ubat dgn penuh keterpaksaan. jadi je yg malam tu, dia xjadi sakit. hari selasa tu, as usual, terkejar sana sini lewat la siket cerita makannya. takde la lewat mana sebenarnya, standard jugak la makan pukul 2.30 petang. makan. pastu, petangnya rasa tak lapar, tambah pulak dan dan tu la takde selera makan. so, aku tak makan. ntah ade ape petang tu kena siapkan bnda ntah so aku balik bilik pon lewat sket. owh. sebut psal lewat-lewat ni dua tiga menjak ni mmg aku tdo lewat sket la kan.. main-main je lebeyh. sembang nak kencang kata nak buat keje tapi end up tak jalan mane pon kejenya. ada laa settle sket2.

so, berbalik pada cerita malam rabu tu, aku ada meeting event. okay. dah rasa siket sakit. tahan lagi. pastu balik bilik. tahan lagi. makan. aduhai. macam tambah sakit. okay. buat keputusan telan ubat lagi. baring. golek-golek. mesej-mesej. tapi sakit lagi. cuba tido. masa tu dah agak lewat dah. pejam pejam tapi tak tertido. gile. sepatutnya masa gni pukul gni dgn aktiviti rutin tu dah terlelap tak sedar diri dah. TAPI KENAPA TAKLEH TDO?? tetibe rasa sakit membuak-buak. okay fine. surrender! dia datang serang dahh. nooooooooooo!! so mula la episod ulang alik ke tandas. vomit muntah vomit muntah. pukul 3.30 pagi sampaiiiiiiiiiiii la ke pagi besok balik. bangun esok tekad pergi hospital. biasanya satu malam je proses muntah ni. tapi kali ni lain. aku dah agak, bila lama tak kena gastrik ni mesti teruk punye lah. melarat la sampai ke nak naik bas. wuwuuuu :(

dalam bas vomit lagi. samai rumah malamnya dah tunjuk muka seposen kat umi. malam tu pon xleh tdo asyik ulang ulang ke tandas je.. nak masuk tghri tadi je baru boleh minum air telan makanan.. fuh. dua hari vomitting! teruk betul kali ni. and now, sakit itu masih ada. bongkok-bongkok macam makcik tua. damn. balik ingat nak tolong umi ke ape hancusss. harap cepat sembuh tu je.

sakit oii :( nyesal dah (entah kali ke berapa menyesal) lepas ni janji taknak tdo lambat, taknak makan lambat. wuwuuuuuu :(

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...