Saturday, February 09, 2013

pros and cons

bismillahirrahmanirrahim....

assalamualaikum wbt :)

kebaikan dan keburukan.
nak percaya ke tidak hangpa punya hal lah.
tapi yang pastinya setiap bnda tu ada baik buruknya.
mari rapat rapat kita cerita.

oke, contohnya la kan, macam aku ni. seperti sedia maklum aku ni memangla amat 'tinggi' kan.
sakit weh kadang2 tengkuk aku bila nak bercakap dgn org2 lain time berdiri sebabb nak tgk muka dia kan..
so, thats why la kalo nak bercakap panjang dgn sape pon aku lebih suka duduk. *haha pecah rahsia :P  *
ye la, katanya duduk sama rendah, masalah sebab bila berdiri tak sama tggi. haha.
kadang2 bila kat rumah la, nak sidai baju tggi2 susah~ nak bukak kunci pintu, sampai kena berjingkit*gtu eh org panggil? *, takpon with aid of something, cthnya macam hanger ke nak tarik kunci *rumah tradisinal kan*.
bayangkanlah, kunci yang macam ni ::



tapibila berada di atas seatas-atasnya pintu tu. hehe
susah susah. tu, keburukannya..

apa kebaikannya??
cerita ampaian lagi, dgn keTINGGIan aku ni macam ni, ampaian belakan Duyung tu, bila aku lalu tak payah nak tunduk-tunduk. HAHA. so, laluan aku lagi luas, dalam masa-masa laluan tu tgh 'jam' ke ape kan..
lagi satu, bila masuk hutan.. laluan sempit2 kan.. org lain punya la susah payah nak lalu, aku cool je.

see??

nak lagi?

kejadian kita susah nak ingat, a.k.a pelupa..

bila kita lupa ni, keburukannya ambik contoh, time exam la. lahaiii sakitnya hati bila takdapat jawab soalan sebab bukan taktau, tapi sebab tak igt. kan? ataupun, time2 kecemasan, tetiba lupa pulak nombor telefon org yang perlu kita contact. aahh tension.

tapi cuba fikir ape akan jadik kalo semua bnda kita ingat, atau dgn kata mudah kalo sifat lupa ni takde dlm kamus hidup kita *pehh kamus hidup*

contoh, kalo kita tgk citer seram. kalo asyik2 muka hantu dlm citer tu, atau babak2 seram dalam citer tu bermain-main di fikiran kita selamanya. haa. takke haru hidup. nak lagi best, kalo kita ingat je selalu bnda2 jijik yang kita tgk. haa? nak contoh?
nah.


hahahhaha.. sorry. dah mintak tadi kan.. kessian kucing neh. hmmm

bayangkan~~ bayangkann.. kalo bnda ni kita takleh lupa?
hehe.. nak suap nasik je tringat, alamaknya kurusss laa kan..

so,
begitulah. habes dah cerita..

kesimpulannya,,
bersykurlah.. setiap yang berlaku tu ade hikmahnya.. setiap bnda ada baik buruknya..
terima semua seadanya.

sekian :)

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...