Saturday, December 15, 2012

tinggal kenangan

innalillah.. sama-sama sedekahkah alfatihah kepada lecturer kami : en. zainal mustapha..
siyesly tak sngka.. hari khamis lepas baru je habes gadoh2 manja la konon dgn arwah.. wuhuu.. dua sem dia ajo kitorang.. masa part 2, ajar kitchen basic western n sem ni,, dua subjek kott. foodservice accounting n food n beverage cost control.. teringat-ingat request arwah hari tu.. dia kate, dia background culinary, tapi sbb byk kelas teori dia ajar so dia takleh ajar kitchen. dia mintak dgn  kitorang nak LEPASKAN kelas kitorang *tu yg aku bergadoh dgn dia kejap*.. banyak kali giler dia sebut.. bila kitorang boleh buat exercise, dia kata lagi.. ni bolehla saya lepaskan kelas korang.. ofkos la kitorang bantah giler2 kan. mana nak jumpa lecturer sekali ajar subjek kira2 trus kite paham kan.. mana lagi nak jumpa lecturer yang bagi bintang kat student..sobsob.. aku ingat lagi hari tu,, last two weeks.. tgh buat2 exercise, then aku siap, orang fes siap. then dia check n bagi 2bintang kat aku.. tapi member yang siap lepas aku tu dapat bintang besar. haha. sempat lagi dia tanya, dayah jeles ke saya bagi bintang besar? sape tak jeles tapi xkesah la kan.. tgk2 hari ni, bukan stakat satu subjek yang dia lepaskan kitorang.. bukan setakat satu kelas yang dia kena pikir yang mana nak lepas.. tapi semua dai lepaskan.. tak jumpa dah lagi.. teringat lagi satu hari hari tu,, punya la dai mintak kitorang buat semua2.. bagi balance akaun.. kami buat 2,3 kali tapi still tak balance. then baru dia admit yang dia dah buat 45minit semalam tapi xbalance jugak.. pelik pulak kan, lecturer buat pon xbalance, padahal setahu aku dia ade semua skema exercise2.. then kelas last week jugak, 2 ke 3 exercise dia bagi kitorang, tapi semua tu yang kitorang dah buat.. dia baru je hepi sbb dah dapat combine kelas kitorang, dgn harapan nak ajar kitchen. tapi, tak sempat..

 tadi jumpa wife dia.. bagitau dgn wife dia, sepatutnya pagi ni kelas kitorang pukul 8.. then wife dia kata, semalam sir dah siap2 kan baju, dia ada bagitau esok kelas pagi. wuwuwuuu... sedih bohh !  semalam jugak la fes time sem ni aku bukak buku, study dulu sebelum g kelas.. masa simpan beg, masuk buku dalam beg, kuarkan balik.. baca dulu.. then tringat yang dia pesan, suruh tampal formula dekat2 katil.. so, boleh selalu tengok.. semalam baru aku tampal,, sebab baru beli salotape. *errr* and semalam nak tdo mmg aku hadap je semua formula tu.. cost% cost sale. income statement.. aku tgk je sampai aku tertido.. sedar2 tg 14 miskol. semua clasmate. damn! kenapa aku tak angkat fon semalam ! kalo tak sempat tgk semalam lagi, since dia PPP kolej sebelah aku je, perhentian *tapi kolej lelaki la kan* tapi siyesly berat giler kepala semalam.. and still pagi ni berat giler..

 SAPE NAK AJO KITORANG???

dua subjek kot. 4/5 hari seminggu jumpa dia.. then jap g takde dah kelas dgn dia.. wuuwuuuu.. siyesly aku respect sangat2 dia.. best sangat belajar dgn dia. akaun tu subjek yang paling aku bnci + takut amat last sem.. tapi semua org paham je blja dgn dia sem ni.. rasa senang sangat. sangat2 terkilan.. so, imma going to worry, mcm mana la org yang akan gantikan..

patah tumbuh hilang berganti. tapi tak semua dapat diganti..
and last..
takziah kepada seluruh keluarga sir zainal...
 takziah kepada seluruh warga fakulti hotel dan pelancongan..
semoga arwah ditempatkan dalam kalangan orang2 yang beriman..
ALFATIHAH....


# ni gambar masa part2, masa arwah ajar kitchen :(

4 comments:

  1. Sedih sgt sbb tu gambar aq dgn sit..aq syg sir :'(

    ReplyDelete
  2. kalau ada gambar lagi post lah kak. :)

    ReplyDelete
  3. Thank you for the nice words about my dad. Just saw your blog today. Stay safe!

    ReplyDelete

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...