Thursday, March 22, 2012

takpatot!

semalam aku ade terdengar satu perbualan.. kisahnya lebih kurang begini laa.. ade seorang yang berjawatan, bukan satu tapi quit afew jenis jawatan, offer dekat seorang yang takde jawatan.. jawatan dia ni, memerlukan orgnya sentiasa berada di bilik, memandangkan jawatan yang ala-ala exco asrama gtu lorh.. papehal, bdk2 akan contact yang pegang jawatan ni la. then, apabila bdk tu refuse, dgn alasan, dia bukanla sorang yang sentiasa available kat bilik.. ape yang aku terkejutnya, orang tu cakap :

alah, xpe, laila *bukan nama sebenaar* pun bukannya selalu ade kat bilik..

then, bila siti * juga bukan nama sebenar * tanya

balik, laaa.. xpe ke gtu?

aku lagii terkejut bila laila bukan nama sebenar ni jawab balik :

laa.. xpe. kita ade keje len... rumet laila selalu marah kat laila sbb xde kat bilik.

aku macam giler terkedu. dah tahu kita ade jawatan len, xleh komited dgn jawatan tu, biala kita je yang takmenjalankan tugas dgn baik. yang dok hasut org len sekali kenapa?

yang aku sedihnya, org tersebut terlibat dgn bnda2 baik kat U ni,, persatuan ala2 BADAR kat skul dulu.. N DATS Y AKU HILANG HORMAT. sorry to say but then, kita sbg pemimpin, bole tak kalo tunjuk cth yang baik?? nasib bek si siti tu still dgn pendirian dia, kate taknak.
gudjob siti bukan nama sebenar!

dan andai kata laila bukan nama sebenar dan tahu bahwa saye maksudkan anda, mintak maaf, bukan niat taknak tgr depan2.. walopon saye kate saya hilang hormat, tapi masih, berbaki dlm dri ni rasa hormat. taktahu nak pilih bahasa mana yang bia dgr xkurang aja smalam, sbb dlm hati ni mcm geram n marah [ada ungkapan tersebut. lagiipon, sy tgh mamai2 lepas bgn tdur semalamm, so, ape yang dapat buat ialah terkedu dlm hati je la...
aduhh. cuma masih terkilan sehingga ke hari ini.
hummmm..

sorry again laila ye :)
piss no war~

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...