Saturday, December 17, 2011

sepatahdua_anneesya

hah ha.. hadui. so, ehem. i'm the one who wrote that story. huhu~ piss..

cerita yang ada kena mengena dgn yang masih hidup, tapi tidak yang telah meninggalkan dunia ini. urm, dan pengkena-mengenaan tu pula adalah bukan tertakluk kepada seorang dua atau tiga individu yang mana saya telah mencampurkannya secara teruk sekali ye.. haha. jadi, ia lebih kepada overall kisah seorang manusia lah. haha. tidak juga kena mengena dgn manusia di sekeliling. just for fun, sekadar utk menghiburkan hati yang gundah gulana. HAHA.

kepada yang membaca, i would like to thank all of you.. i really appreciate it, dan aku sembahkan sebuah pengakhiran yang hakiki pada seorang manusia, iaitu kematian.. anneesya yang pergi buat selamanya setelah beberapa ketika hidup dalam terseksa. aku buatkan citer ni happy ending, tapi bukan happy yg kat dunia, tapi di alam yang kekal.. boring ah citer yang happy ending kat dunia nih. hehe. siyesly ini ialah cerita yang happy ending giler la.. kan.. sebab last2 dia dalam kebahagiaan yang hakiki dan selamanya.. tidak pula aku kate padan muka kat kawan dia yang mungkin diselubungi rasa bersalah *mungkin* tapi, ye, ni cerita anneesya, bukan pasal kawan dia ye. hehe.

oke, since aku dah stat nak mengarut entah pape, aku dgn rendah hati mohon ampun maaf andai ada tersensentuh isu sensitif di mana2. as i told everyone of u earlier, cerita rekaan semata-mata sekadar utk menghibur hati.. yang mana aku nak sentuh pengajarannya,

jadilah apa2 pun, buatlah apa2 pun selagi kita masih bernafas. cuma pastikan tindakan kita tidak melukai sesiapa terutamanya org yg dekat dgn kita,, jagalah hubungan dgn allah, juga manusia.. selagi masih ada kesempatan, baikilah hubungan yang retak.. pinggirkan ego. jujurlah. takde maknanya nak disimpan satu penjelasan, sebab kita tak tahu bagaimana pengakhirannya hidup kita.. menyesal kemudian tak guna kan? 

so, tu ialah main point aku la.. yg selebihnya, koreklah sendiri pengajarannya ye ^^

so, again and again, thanx for reading anneesya yang tak seberapa dan agak teruk ini.
pape hal i'm proud of my effort. heh heh heh~~

ilalliqa' , ma'assalamah :)

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...