Friday, August 12, 2011

biarkan atau..

bismillahirrahmanirrahim..

assalamualaikum wbt. okay. seperti yang disangka, kalao on9 di hari minggu je, mesti ada yang tersakit hati, walaupun sekelumit. dah tu, sape suruh gatal2 nak on9 kan?? hmm.. sendiri cari pasal.. but.. hmm.. ah.. forget it!

just like my status had stated there,, ape lagi yang nak diharapkan daripada gelas yang pecah.. pecahnya menjadi serpihan-serpihan kecil.. walaupun dikumpul, dikutip dan dicantum semula, tetap. tetap retaknya jelas kelihatan.. ya. susah nak kutip balik serpihan-serpihan, fragment2 yang boleh jadik physical hazard kalau termasuk dalam makanan,, tambahan lagi kalau buatnye seorang diri,, tanpa seorang lagi individu yang telah membawa kepada pecahnya gelas tersebut.. huhu~ hmm.. dah individu lagi sorang tak sayangkan gelas tu, dah pecah, biarlah pecah kan.. lagipun, dia ada gelas dia sendiri.. kalau gelas aku yang pecah, ade dia kisah?? gelas dia yang lain masih ada. banyak lagi! walau hakikatnya kau pun ada gelas laen yang lagi besar, banyak lagi tapi semua gelas aku aku sayang.. semua gelas yang aku punya ada lebih masing2.. walau xpayah beli, dapat percuma masa beli ubat gigi pun, still gelas aku. walau pecah, still sayang.. tak boleh ke appreciate siket? dah kite TERlanggar orang yang bawak gelas, tolongla dia kutip balik serpihan2 tu..



 can you please?? sian aku.. luka2 dah jari jemari,, saban waktu saban hari dok kutip fragment gelas pecah.. asal ko lalu je, aku pegang gelas, asal aku pegang gelas je ko TERlanggar aku kan..

so, dah keadaannya pun begitu,, should i just throw away dat glass??
or, should i just keep da fragment without fix it again and again?
who knows, one day, dat human will come and offer to fix the glass together with me?
but,, ah.. really hard!

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...