Friday, April 15, 2011

hebatkah ak?

bukan nak riak, bukan nak berbangga.. cuma aku kadang2 pelik jugak.. bila ramai yang seolaholah kagum kat aku.. tak. aku hanya sorang manusia biasa.. aku jugak banyak kurangnya. aku tak sempurna. so, korang2, jgn harapkan kesempurnaan dari aku oke. kalo aku wat salah, terima, tegur, nasihat dan maafkan aku.. susah sgt bila org2 anggap kita sempurna, sedangkan kita tak.. sbb ape? sbb bila kita buat benda yang salah dan tak menepati kehendak semua, hukuman seolaholah dijatuhkan kepada kita. am i rite?? betulkan?? sakit taw,, bila kita dihukum sebegitu rupa.. takleh nak habaq taw.

ramai yang kate aku taf.. ye ke?? maybe.. sebab ape?? terlalu byk dh aku hadapi susah.. hdp aku korang je nampak njoy hakikatnya,, ak ni tiap2 hari susah hati.. tiap2 hari kn pk itu dan ini.. huhu~ merungut ke?? taklah.. so then, tak mustahillah ak bila dapat ujian itu dan ini, ak wat cool je,, sbb ape? org kate, alah bisa, tegal biasa kan? tapi, tipu la bila kata tak rasa sakit kan?? tipu la ! tapi, alhamdulillah,, masih boleh di kawal.. ramai jugak yang kagum bila ak boleh berdebat ng student2 kat skul dulu, kalo tyme ad yg tak puas hati,, ramai yang tak sanggup berdepan bila dicaci maki oleh org2 len,, tapi, diorang kate aku relax je.. nape? sebab ak dah kalis la beb dgn mulut2 org yg hanya thau mengata ni,, sbb tu ak tak simpan lam hati pon kalo ad org mengata kat aku, sbb tak bagi kesan mendalam pon kat aku oke ! aku pernah lalui yang lebih teruk dari tu, aku pernah tempuh mulut yang lagi jahat dari tu... so then, yg mane kengkawan naim dulu yang pernah cakap2 kasar ng aku, ketahuilah, ak takde smpan dendam ape2 pon kat korang.. xde. siyes.

n ade jugak yang kate aku ni sorang pemimpin yang bagus. ye ke?? taklah. ak banyak marah korang kan?? aku banyak tegur scr keras adk2 prefect.. aku pernah lantang tegur badar.. exco..semualah ! mgkn aku hanya banyak tahu itu dan ini sbb aku suka memerhati.. kalo korang nak jadi soram pemimpin yang baik, korang kn selami hati org2 di bawah korang.. korang kena cakna.. kena byk toleransi.. hayati empati.. dan jgn pntgkan diri sendiri.. korang jugak kn sensitif terhadap ape yg berlaku di sekeliling..

hidup ni hakikatnya susah sgt.. terpulang kpd kita macammna nak laluinya. terpulang kpd kita nak tentukan halatuju kita.. terpulang kepada kita bagaimana nak melihatnya, dari segi positif atau negatif! 

so, kepada mereka2 yang pernah admire atau sukakan cara aku, yang pernah lontarkan pujian pd aku,, terima kasih byk2.. aku nak korang tahu, ak sgt2 hargainya. tapi yang lagi ak nak korang tahu, yang baik tu allah pinjamkan pada ak.. so, ak mntak, terimalah kurangnya aku,, in case DY nak ambik balik ape yg DY pinjamkan pada aku,, ak takot ak akn hilang korang masa tu kalo korang hanya terima baik aku shj.. till then, thanx a lot !

No comments:

Post a Comment

will I be better?

 another year will pass.  sekarang pun dah end October.  ah, i'm planning to get a new job. a fresh start. a better pay.  i wish.  tapi ...